vrijdag 20 november 2009

3D: Collages

Week 46: vrijdag 20 november 2009
Vak: 3D Beeldonderzoek
Docent:Herman Lamers

Deze les heb ik collages zitten maken. Het ging niet zo goed met mij, maar de docent moedigde me aan nog even te proberen. Het was fijn even voor mijzelf te kunnen werken, ik ben deze les nog gebleven maar ben daarna naar huis gegaan omdat ik me echt niet goed voelde (in verband met lesuitval op donderdag zou ik na 3D Beeldonderzoek nog Beeld & Concept hebben).

De docent heeft eerst naar de door mij thuis gemaakte collages gekeken. Zijn commentaar was dat het weinig en zwak werk was. Ik begrijp zijn commentaar goed, dit was namelijk ook mijn mening. Helaas kon ik er echter niet veel aan doen omdat dit met mijn persoonlijke problemen te maken heeft. De docent vond mijn werk erg decoratief, verder zag hij er verbintenissen in die eigenlijk niet werken, een soort 'vijandelijke verbintenissen' dus. Het wringt. Ook was een opmerking dat het niet erg vrolijk werk was, ondanks de felle kleuren.

Hier is een foto van de door mij (thuis) gemaakte collages, opgehangen op school:
Photobucket

Uiteindelijk gaf de docent mij het advies verder te gaan met collage's met als thema "vijandelijke verbintenissen".

Ik moest eerst een groep mensen op een bepaalde manier bij elkaar zetten, en daar een foto van maken. Ik geloof dat dat met Matty's camera is gebeurd, ik heb de foto helaas nog niet ontvangen.

In willekeurige volgorde dat wat ik deze les gemaakt heb:

PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Ditmaal heb ik meer geëxperimenteerd met de grootte van het papier (het is moeilijk om grote en 'raar' gevormde vellen van thuis naar school mee te nemen. Verder een opmerking, niet alle collage's zijn namelijk gebaseerd op het idee van 'vijandelijke verbintenissen'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten