vrijdag 19 november 2010

Beeldbewerking

Zoals je misschien al hebt gezien in (de post over) mijn zelfreflectie, ben ik ondertussen toch wat meer aan het doen qua beeldbewerking. Hoewel ik wel recent de cursus 'Workflow' heb gevolgd, moet ik eerlijk zeggen dat ik vrijwel alles al wist en kon. Hier en daar een trukje in photoshop, een paar nieuwe woorden over illustrator (in dat programma ben ik namelijk nog vrijwel onbekend) en wat technische zaken (printen/scannen/het verschil tussen printen/voor het web opslaan etc) en wat meer verduidelijking over resolutie/dpi/scannen/printen etc, waren nog welkome toevoegingen aan mijn kennis.

Echter, toen ik mijn zelfreflectie schreef, moest ik ineens plaatjes heel klein maken. En als een foto dan al bestaat uit een tekening met daar omheen nog veel achtergrond etc, is hij niet zo duidelijk meer. Vandaar dat ik de foto's van de werken die ik wilde laten zien heb bewerkt, en gepast heb gemaakt bij mijn 'doel'. Ik ga proberen dit wat vaker te doen, het is toch prettiger om naar te kijken en nouja, het geeft ook beter weer hoe het beeld in het echt is (dit kost wel veel tijd en energie -naast het uitkiezen, uploaden en watermerk geven- dus ik zal ook nog 'snelle' foto's uploaden!)

Anyway, hier en daar zullen voortaan dus wel wat betere foto's komen op mijn blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten