vrijdag 1 oktober 2010

3D: 5e les - Tussenbeoordeling & De Kop Uit 100 Onderdelen

Datum: vrijdag 1 oktober 2010
Vak: 3D Beeldonderzoek
Docent: Sef Peeters

Vandaag gingen we verder aan het werken aan de kop. Omdat ik de vorige les afwezig was ivm mijn rugklachten, was ik nog niet begonnen aan de kop uit 100 onderdeeltjes. Ik wilde de verloren tijd inhalen deze les, maar helaas mocht het niet zo zijn. Ik ben snel begonnen en heb hard gewerkt maar na 1 à 2 uurtjes waren al mijn lijmpatronen (15 lange!!!!) op. Toen kon ik dus niet verder omdat ik geen andere mogelijkheid had tot dingen stevig aan elkaar vastmaken. Ik heb het nog geprobeerd met tape, maar dat bleef echt niet zitten. Komende week ga ik dus maar nog extra naar school om verder te gaan met de kop.


Photobucket

Deze les was er ook een tussenbeoordeling, per persoon kwam de docent even het werk tot zo ver bespreken. Naar mijn werk kijkend vond de docent dat ik redelijke tekenkunsten had, en dat het best goed ging tot zo ver. Echter bij het boetseren van de kop was het niet helemaal goed gegaan, ik was te snel me bezig gaan houden met het hoofd in plaats van hoe het hoofd op de nek staat. Het klopt wel dat ik me soms teveel richt op een onderdeel en dan het belangrijkste even vergeet. Meestal bedenk ik me wel en kan ik me weer focussen op de opdracht, maar soms loopt dat een beetje in de soep, ook zoals hier. Ik had namelijk de kop te recht op het latje gezet waardoor de stand op de nek niet klopte. Eigenlijk was ik hier halverwege die opdracht toen wel achtergekomen, maar het was voor mijn gevoel toen al te laat om het nog overnieuw te doen binnen de tijd die we nog over hadden die les.

Photobucket Photobucket

Ik ga dus voortaan er beter op proberen te letten me te richten op de opdracht, en niet teveel afgeleid te raken door andere details, en me proberen te herfocussen op waar het nou echt om gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten