maandag 23 augustus 2010

Een Nieuw Begin!

Ik vind het zó spannend om weer opnieuw te beginnen! Ik hoop echt dat het dit jaar beter gaat, gelukkig heb ik nu een extra dag in de week tijd om te werken aan de opdrachten. Ik voel me enthousiast, leergraag en hongerig! Ik begrijp dat mijn positiviteit veel extra tijd te gaan besteden aan school in de praktijk tegen zal vallen, maar ik denk maar zo - op deze manier zal ik tenminste 5 minuutjes langer werken dan 5 minuutjes korter! (waarbij 5 minuutjes natuurlijk maar zomaar een tijd is)

Ik ga nog beter proberen om me volledig (of in ieder geval vrij volledig) te richten op school en er niet teveel naast te doen. Ik ben bang dat dit moeilijk wordt omdat iedereen maar wil afspreken. We zien wel. Ik ga er voor! Ik probeer zo snel mogelijk een gesprek met zowel de (nieuwe) decaan te hebben en met mijn nieuwe studieloopbaanbegeleider/ster.
Ik wil dit maal beter mijn best doen om mijn problemen/hindernissen etc te formuleren voor mijzelf en voor anderen, om hier beter aan te kunnen werken. Hopelijk gaat het dit jaar ook beter met het eventueel inlichten van docenten over mijn situatie. We zien!

Vooral beter leren plannen lijkt me een goede start. Weten wat ik kan en wat ik niet kan, wel genoeg tijd voor mijzelf inplannen ook. En beter/meer nadenken over alles, schrijf het dan maar op en gooi het eruit. Misschien kan ik zo schrijvende denken beter komen tot ideeën en conclusies, en verdere stappen. Als ik het opschrijf zal ik het in ieder geval beter kunnen analyseren. Het denkwerk is al het halve werk!






Spannend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten