woensdag 18 augustus 2010

Gedachten: Stand van zaken, zin in studie.

Zo dan. Het bijhouden van dit blog met bijvoorbeeld links naar mijn museum tripjes (beknopte verslagen met foto's op mijn andere blog) is niet zo goed gelukt. Ook het bijwerken van oude blog posts niet. Dit is natuurlijk jammer, want ondertussen weet ik logischerwijs niet zo goed meer wat ik wanneer heb gedaan, of wat er in de lessen is gebeurd, wat we hebben gedaan en wat er gezegd is. Aan de andere kant is dit toch een goed iets denk ik, want het betekent dat ik toch een stukje meer rust voor mijzelf heb gehad, zonder me druk te hoeven maken over dit soort dingen en school. Het was weer een raar jaar, en ik weet eigenlijk niet of ik wel helemaal klaar ben voor een volle studie, maar gelukkig krijg ik een vrijstelling voor de theorie vakken van het eerste jaar. Ik heb nog steeds weinig energie, en slaap nog steeds niet zo goed. Wel ben ik er iets meer achter wie ik ben en waar ik sta, de dingen waar ik op moet letten en dat ik alles stap voor stap en een voor een moet aanpakken. Dan komt het wel goed. Ik heb er echt heel erg zin in om weer te gaan studeren, om weer lekker creatief te gaan doen. Misschien ben ik een beetje té positief in mijn plannen voor komend jaar in de zin dat ik grootse verwachtingen van mijzelf heb, maar tegelijk kan ik vrij goed relativeren. En tegelijk ben ik stiekem ook best bang om te beginnen. Ik denk maar zo, het is een poging en hij gaat beter worden dan afgelopen jaar. Dat de dingen die ik graag van mijzelf zou wensen waarschijnlijk niet zo soepel zullen verlopen (me ontzettend veel meer concentreren op mijn studie ipv de dingen erom heen) begrijp ik, en ik verwacht het eerlijk gezegd ook wel. Maar het positieve denken/hopen van nu zal er in ieder geval wel in resulteren dat ik eerder 5 minuten meer werk dan 5 minuten minder, om maar een random iets te noemen. We zien wel! Spannend, spannend, spannend! :)

Ik vraag me af, zou ik nog iets/meer moeten veranderen aan dit blog om er komend jaar mee verder te gaan? Misschien moet ik bij álle labels van het afgelopen studiejaar maar het jaartal bij zetten? (09-10) We zien wel.

In ieder geval ga ik gauw een nieuwe banner maken! :P

Geen opmerkingen:

Een reactie posten