zaterdag 28 augustus 2010

Introductie!

Introductie: dinsdag 24 augustus tot en met vrijdag 27 augustus 2010.

Dinsdag begon de introductie met wat mededelingen en de verdeling in klassen. Ik zit in klas A, en mijn studieloopbaanbegeleider is Sef Peeters. Samen met onze klas, en klas B gingen we naar ons vaste lokaal, k23. Later werden we in groepjes verdeeld om aan de introductiestrippenkaart te werken, en voor de opdrachten van woensdag en donderdag.

Ik zat in een groepje met Rowan, Natasja en Chantal. Ik zal hun blogs later nog linken.

Woensdag hadden we een andere begeleider (waarvan ik even de naam niet weet, hij heette in ieder geval Rob). We hebben de hele dag aan de portretopdracht gewerkt, dit was leuk maar ook een beetje raar omdat we eigenlijk ook al hadden moeten beginnen aan Zooi Zitty.

We moesten in ieder geval portretten van elkaar tekenen, heel het lichaam, en dan doordraaien en reageren op het portret van/door iemand anders. Dit vond ik een hele interessante opdracht, hoewel we het eigenlijk niet zo goed doorhadden. De hele opdracht ging vrij traag en ik vind dat we veel te braaf waren gebleven. Helaas kwam dit onder andere ook doordat we geen teken materiaal hadden behalve houtskool (er was niet door gegeven dat we dit moesten meenemen, we hadden alleen "droog afval" voor Zooi Zitty bij ons). Later bleek dat we veel losser hadden moeten omgaan met het reageren op de ander zijn beeld. Ik heb uiteindelijk nog wat gedaan met papier en tape.
De dag vorderde en ineens moesten we een thema/richting bedenken voor onze wijk in Zooi Zitty. Het bleek ook ineens dat we dit al hadden moeten uiten in het reageren op de portretten. Jammer.
Mijn groepje wilde graag iets doen met vuur, met passie, met ergens voor gaan en ambitie. We wilden dit niet uitten dmv letterlijk vuur na te maken maar wel met iets omhoog stuwends, zoals trappen.

Portret van Rowan, door Inge:

Portret van Natasja, door Rowan:
-geen foto, deze heeft Rowan zelf genomen.

Portret van Chantal door Natasja:

Portret van Inge, door Chantal:

2e versie portret van Rowan, door Chantal:

2e versie portret van Natasja, door Inge:

2e versie portret van Chantal, door Rowan:

2e versie portret van Inge, door Natasja:

Donderdag kwamen we weer bij een. Onze begeleider van vandaag was Mirjam Burer. Chantal was er vandaag helaas niet. Met de rest van het groepje zijn we verder gegaan met de strippenkaart. Later zijn we pas echt met de Zooi Zitty opdracht begonnen. Eerlijk gezegd vonden wij de Zooi Zitty wel leuk en interessant, maar de strippenkaart toch nét iets belangrijker, omdat je zo op een leuke manier kennis maakt met de medewerkers van de school, en dat is ook belangrijk. Op deze manier was het minder "eng" om op mensen af te stappen. Sowieso moest deze opdracht ook gebeuren dus dachten we dat het handiger was om het eerst af te maken en daarna pas met de andere opdracht te beginnen, anders zou het alleen door elkaar lopen.

Groepsfoto (zonder Chantal):

Op de foto met...:

Zooi Zitty.We wilden dus iets met opwaardse krachten doen, met name met trappen. Uiteindelijk hebben we een soort trappengebouw gemaakt. Ik vond het jammer dat we niet grootser uitgepakt hadden, maar we hadden dan ook niet zo veel tijd meer. De volgende keer beter!

Hard aan het werk:

Het resultaat:


Vrijdag hadden we excursiedag. We hebben het Boijmans van Beuningen bezocht, het wereldmuseum en de Onderzeebootloods.
Hierover plaats ik nog een post op mijn andere blog (in het Engels). Ik zal hiervan later nog een link plaatsen in dit bericht.
De busritten waren heel gezellig met buschauffeuse Charlotte! Later hebben we met zo'n 7 stuks mensen nog gegeten en wat gedronken in Den Bosch, heel tof. En toen was het weekend! Spannend, maandag de eerste les!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten