maandag 30 augustus 2010

Serieel Beeld: 1e les - De Wandeling (half afwezig)

Datum: Maandag 30 augustus 2010
Vak: Serieel Beeld
Docent: Wim Ewals

Vandaag was de eerste dag school. Ondanks dat ik tot nog toe niet veel last had gehad van zenuwen, had ik een zware paniekaanval, waardoor ik pas later op school was. Zoals ik me op dat moment voelde, vond ik het geen goed idee om de les binnen te lopen, de docent te onderbreken en het middenpunt van de aandacht te worden, ook al was het maar voor even. Ik heb dus gewacht tot de docent klaar was met zijn verhaal, voordat ik het lokaal binnen ging. Ik heb uiteindelijk nog een korte uitleg gehad van de docent en ik zal later nog aantekeningen ontvangen van een medestudent.

Zo ver ik het begrepen heb is het de bedoeling dat ik een wandeling ga maken. Deze wandeling mag lang kort, te voet, zwemmend, de boot nemend, hoe dan ook en hoe lang of ver dan ook zijn. Ik moet documenteren, wat inhoudt dat ik bijvoorbeeld foto's, schetsen en filmpjes maak van de wandeling en de indrukken die ik opdoe en de impulsen die ik krijg. Ook kan ik dingen meenemen die ik onderweg tegen kom. Verder is het de bedoeling dat ik theoretisch onderzoek doe, dus dingen opzoek, bijvoorbeeld als de angst van claustrofobie zich zou aandoen, kan ik daar medische feiten over opzoeken.

Je moet alles printen en meenemen voor de volgende les. Die les zal eventueel ook blijken of ik de opdracht wel/niet goed gesnapt heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten