maandag 7 februari 2011

Voorbereidende Vakstudie BK: 4e les - Werkproces

Nog steeds zoekende naar wat ik wil gaan doen (nog steeds onzeker), ben ik maar verder gegaan met het plaatje en Klimt. Ik begon maar steeds niet echt en heb op een gegeven moment besloten, en nu ga ik wat doen. Dan is het maar prut, als ik geen stap zet kom ik ook nergens. En zo ben ik gaan schilderen nav het plaatje, mijn eigen interpretatie en ook nog een beetje Klimt in mijn achterhoofd.

Ik besefte me al snel dat het dus inderdaad vrij 'pruttig' werk was. Beetje cliché voor mijzelf. Maar ik begreep ook al snel dat dit gewoon even mijn manier was om erdoor heen te bijten, om ergens te komen. Terwijl ik aan het schilderen was, me op het plaatje concentrerend, zoekend naar mijn eigen interesses, ben ik achter een aantal dingen gekomen. Ik wist ineens veel beter waar ik heen wilde, waar ik me mee bezig wil houden.

Gauw opgeschreven in mijn dummie.
Photobucket

Dit zijn de 2 werken die ik deze les heb geschilderd:
Photobucket Photobucket

Terwijl ik aan het werk was, ontdekte ik nog een paar dingen (sommige dingen ook pas later, na deze les).
Dit werkproces heeft nodig dat ik gewoon maar werk maak. Terwijl ik dat werk maak ontdek ik nieuwe dingen, dingen die ik eerst niet zo goed kon kiezen of wist te verwoorden, maar door mezelf op mijn gevoel werk te laten maken komen deze dingen vanzelf naar voren. Hierdoor begin ik in 2d, en dan wat letterlijk en illustratief, maar ik ben zeker ook bezig met abstractie en ook met andere vormen van werk. Ik ben in mijn hoofd en in mijn dummie al veel bezig geweest met 3d werk, abstractie, afleidingen van de punten die ik nu heb gevonden, en ook met een deel theorie, kunstgeschiedenis, werken vinden die mij kunnen inspireren, werken over ongeveer hetzelfde onderwerp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten