dinsdag 1 september 2009

2D: beelden van licht en donker

Week 36: dinsdag 1 september
Vak: 2D Beeldonderzoek
Docent: Ellen Krutwagen

Tijdens de introductie had mevrouw Krutwagen ons al huiswerk opgegeven voor de eerste les 2D: verzamel zo veel mogelijk (minstens 30) beelden die volgens jou gaan over licht en donker.

Ik had veel afbeeldingen zwart-wit afgedrukt omdat ik vond dat het licht/donker effect beter over zou komen. Ik had ook veel afbeeldingen van mijzelf, voornamelijk foto's die ik het afgelopen jaar op het Fontys heb gemaakt.
Het commentaar was dat er nooit teveel afbeeldingen waren, dat de beelden erg doordacht waren en een schone esthetiek bezaten, het waren details, toevalligheden, er stonden weinig mensen op (op mijn eigen foto's). Een tip was om eens wat uit te proberen met ruwe, vieze beelden.

Mijn eigen mening is dat ik graag wil proberen met mensen te werken, omdat ik dit moeilijk vind maar toch ook belangrijk vind. Ook vind ik dat ik ook beelden die ruw/ruig/vies zijn heb gemaakt, alleen liet ik dat hier niet zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten