vrijdag 18 september 2009

Beeld & Concept: Het Informatiepakket III

Week 38: vrijdag 18 september
Vak: Beeld & Concept
Docent: Abdol Motavassel

Deze les was wederom tijd om klassikaal te bespreken wat iedereen had gedaan aan de opdracht. Helaas was ik nog steeds niet in orde en ben ik eerder naar huis gegaan. Vandaar dat mijn werk niet meer besproken was deze les.

Ik had ondertussen wel al wat gedaan voor de opdracht, en had ook al plannen gemaakt.
Ik had al heel veel foto's gemaakt van mijn plekje, namelijk mijn slaapkamer en meer specifiek: mijn bureau, en was ook al flink bezig geweest met het opmeten van de kamer, de meubels, etc. Ik was van plan een plattegrond te maken van mijn kamer met de afmetingen, en dan ook plattegronden van de muren (inclusief de meubels die er tegen aan staan). Omdat meneer Motavassel al een paar keer had gezegd dat de onhandigheid van de plattegronden van andere studenten juist een nieuwe kwaliteit kregen/creëerden, vond ik het interessant om hierop in te gaan. Het papier waarop ik de 1e plattegrond had getekend was ruitjes papier, waarvan verschillende vellen niet op elkaar aansloten, het was dus vervormd en je kunt er dus nooit een perfecte plattegrond op tekenen. Ik wilde dit gebruiken samen met de onhandigheden van het plattegrond tekenen, wat vegen/vlekken, kleine foutjes en slordigheden, om in te gaan op de onhandigheid van het samenstellen van zo'n pakket, en er zo ook wat meer inhoud/sfeer aan te geven. Verder wilde ik behalve overzichtelijke foto's ook een soort foto collage maken van mijn plek, en misschien nog een plattegrond zonder afmetingen die meer op een illustratieve manier was neergezet, om daardoor de sfeer van mijn kamer een beetje weer te geven.

Fotoserie van mijn plekje

- foto's volgen-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten