dinsdag 8 september 2009

2D: Oefening en stilleven

Week 37: dinsdag 8 september
Vak: 2D Beeldonderzoek
Docent: Ellen Krutwagen

2D betekende deze dag houtskool, het bestuderen van je eigen blik, kijken hoe je kijkt, loskomen en vrij werken, en ook het oefenen van texturen, structuren en het neerzetten van een stilleven.

Ontbijttafel zoals die er uit zag nét voordat je een hap nam:

Ontbijttafel zoals die er uit zag nadat je gegeten had:  

Je slaapkamer zoals die er vanmorgen uit zag:

Je slaapkamer met je ogen dicht:

Je slaapkamer in 1 lijn (Spaggetti-tekening):

Je slaapkamer op een snelle, vrije manier met grote halen en 's nachts ("Laat het beest in je los!"):

Een aantal texturen/structuren:

Een deel van het stilleven, gelet op materiaaluitdrukking:
Naar mijn gevoel was deze tekening niet zo goed gelukt, vanwege de pijn in mijn armen/schouders/rug. Het was toch leuk dat klasgenoten mijn werk uitkozen in de bespreking.

Een deel van het stilleven, gelet op het neerzetten van één geheel:
 -Foto volgt-

Deze laatste opdracht hield ik niet meer vol ivm rug/schouder/nek klachten. Ik heb hier daarom een kleine potloodtekening gemaakt (dan hoef ik mijn arm niet zo te bewegen, alleen mijn pols)

Uiteindelijk vind ik vooral de slaapkamer-tekening waar we niet mochten kijken, maar op ons gevoel moesten tekenen, het meest interessante beeld van de dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten