donderdag 3 september 2009

3D: Wedstrijd pot en flesje (klei)

Week 36: donderdag 3 september
Vak: 3D Beeldonderzoek
Docent: Sef Peeters

De eerste les 3D begon met de opdracht een zo hoog mogelijke pot/toren van klei te maken. Het was belangrijk dat de pot hol was, en dat hij recht op bleef staan. Met een half brood klei gewapend, kwam ik uiteindelijk tot een resultaat van een stevige toren van 58 cm. Met meer klei was het zeker veel hoger geworden, maar de pot smaller en dunner maken zou leiden tot instorting. Het was een interessante opdracht die leerde over stabiliteit en in de hoogte werken. Ook hoe je de eigenschappen van een bepaald materiaal moet kunnen toepassen op de opdracht. 


Er was nog tijd over...


(Dit beest sprong rond op de tafel...)


De tweede opdracht deze dag was om een object perfect na te bootsen in klei. Mijn tafel kreeg een water flesje. De klei zakte natuurlijk in en het bleef een heel gevecht om tot een tweeling-flesje te komen. De docent vroeg mij later naar wat ik dacht fout te hebben gedaan. Mijn antwoord was 'kijken', dat waar hij op doelde. Ik heb wat problemen met mijn rug, schouders en nek, waardoor ik het moeilijk vind om de hele dag bezig te zijn. Vandaar dat ik niet vaak afstand heb genomen van mijn werk om het eens goed te bekijken en te vergelijken met het echte flesje, hier had ik echter wel echt over na gedacht.









Het meest linkse "flesje" is van mij.

Voor de volgende les moesten we het oor bestuderen. Veel schetsen maken en foto's van een echt oor. In de les zouden we het oor van een klasgenoot naboetseren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten