donderdag 15 oktober 2009

3D: Sculptuur "Houding" en One-minute sculptures

Week 42: donderdag 15 oktober
Vak: 3D Beeldonderzoek
Docent: Sef Peeters

Voor vandaag moesten we als huiswerk nadenken over en schetsen voor de nieuwe opdracht, namelijk een sculptuur van ongeveer een meter. De opdracht ging over het menselijk lichaam, je moest nadenken wat een kenmerkende/favoriete houding van jezelf was, en die op een wat extremere manier neerzetten. Daar moest dan een sculptuur in hout of metaal van komen. Uiteindelijk bleek dat er niet genoeg tijd was, dus hebben we de schetsen besproken en hebben het daar bij gehouden.

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

In plaats van de sculptuur zouden we tijdens het tweede deel van de les one-minute sculptures gaan maken. Ook dit plan werd weer gewijzigd, in plaats daarvan heeft meneer Peeters ons foto's laten zien van one-minute sculptures. Er zaten een aantal zeer interessante beelden bij, ik zal ze nog eens opzoeken.

-Foto's volgen-

Vandaag bleek dat ik een huiswerkopdracht had gemist, namelijk het maken van een reflectieverslag over de afgelopen periode 3D (het moest vooral gaan over de niet-organische tuin). Omdat ik het nog niet had gemaakt wilde Meneer Peeters het verslag graag vanavond ontvangen. Ik heb er hard aan gewerkt, maar ben er niet echt tevreden over, het lijkt nog steeds een grote chaos. Maar goed, het gaat om de essentie, en ik heb het bestand al verstuurd dus ik kan er niet veel meer aan veranderen ;)

Voor geïnteresseerden, het document is hier te downloaden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten