vrijdag 23 oktober 2009

Beeld & Concept: Beoordeling Periode 1

Week 43: vrijdag 23 oktober 2009
Vak: Beeld & Concept
Docent: Abdol Motavassel

In verband met afwezigheid, drukte, stress en (andere) persoonlijke problemen heb ik nooit het eerste deel van de opdracht "Mijn Plek" (het objectief beschrijven van jouw plekje) af kunnen maken. De docent wist dat, maar nam ook aan dat ik helemaal niets kon laten zien. Ik had het zelf misschien was harder moeten uitspreken, dat ik nog wel WAT gedaan had, maar we hadden haast met de beoordelingen en sowieso was ik nogal onzeker over mijn werk. Het tweede deel van de opdracht was voor mij ook zeker niet makkelijk gegaan. Het had me veel moeite gekost om aan het informatiepakket van iemand te komen (namelijk dat van Nicolien), en wat ik toen te pakken had gekregen was via andere mensen en was zeker niet compleet. Uiteindelijk had ik wel een paar ideeën waar ik mee bezig ben gegaan. De docent vond mijn werk wel interessant maar niet ver genoeg uitgewerkt. Aan het einde van de opdracht had ik wat sneller grotere stappen genomen en dat was goed, maar helaas kwam het nog niet helemaal over.

Mijn idee hierover is dat ik gewoon te weinig tijd en energie had, dit ivm mijn persoonlijke problemen en de achterstand die ik had. Verder had ik het idee dat ik véél verder had kunnen komen, maar dat ik op de een of andere manier ben blijven steken. Ik heb wel het idee dat ik hard gewerkt heb om nog wat te kunnen laten zien voor deze opdracht (ik had bijvoorbeeld 52 torren gemaakt van eierdozen in een paar dagen). Ook denk ik dat ik meer had moeten nadenken en brainstormen, waardoor ik ook weer nieuwe dingen zou hebben bedacht en andere dingen had kunnen verbeteren zoals mijn idee over de plaatsing van de torren.

Ik moet meer nadenken, verder doorgaan op het idee, meer brainstormen, meer associëren, beter bedenken waar de opdracht over gaat en hoe ik dat op mijn eigen manier kan toepassen, beter bedenken hoe ik iets presenteer. Het uiteindelijke resultaat kritisch bekijken en denken of het zo wel klopt en of het ook echt overkomt zoals ik het wil, zoals ik het bedacht heb. Vaak blijf ik teveel in mijn hoofd zitten in plaats van dat ik alles duidelijk uitbeeld. Ik moet bedenken hoe iets overkomt zonder dat je er iets van weet, zonder dat je er een beschrijving van hebt. Mijn werk moet (misschien) puurder worden.

Meer commentaar/verslag volgt.

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Uiteindelijk cijfer: 6

Geen opmerkingen:

Een reactie posten