donderdag 15 oktober 2009

2D: Abstractie van Termen en de Bundel

Week 42: donderdag 15 oktober
Vak: 2D Beeldonderzoek
Docent: Ellen Krutwagen


Vandaag hadden we ook 2D Beeldonderzoek. De les was hard nodig om te werken aan de opdracht, gezien we volgende week beoordeling hebben en we de komende week aan een nieuwe, gerelateerde opdracht moeten werken (daarover later meer). Ik ben verder gegaan aan mijn termen; dynamiek, transparant/dekkend en licht/donker. Het "vloeiend" dat voor dynamiek stond, heb ik laten vallen omdat ik de term te beperkt vond. 
Vorige week had ik in het uurtje les dat overbleef na de film een stuk of 7 werken gemaakt, die allemaal erg op elkaar leken. Ik was al van plan om het nu anders aan te gaan pakken, want anders is mijn proces veel te smal.
Toen mevrouw Krutwagen met mij mijn werk kwam bespreken, was dit ook haar commentaar, dat mijn werk erg veel op elkaar leek. Ik vond het jammer dat ik nu die indruk heb gegeven maar ik zal er zeker voor zorgen dat mijn proces verbetert! 


Wat werk uit de les:
-Foto's volgen- 


Verder hebben we een nieuwe opdracht gekregen waar we de komende week zelfstandig, buiten de les om, aan moeten werken. We moeten al het werk van de afgelopen opdracht (de "termen" opdracht), gaan "bundelen". Hierbij erop lettend dat het werk dat naast elkaar komt, elkaar juist versterkt in plaats van dat het elkaar af zwakt. Dit wordt veel voor-werk. Vandaag had ik geen tijd meer, maar morgen begin ik met foto's van mijn werk uit te printen en deze naast elkaar te leggen, om ze te bekijken, te vergelijken, en met elkaar te combineren. Ik denk dat ik volgende week dinsdag (of woensdag) naar school ga om het daadwerkelijk in elkaar te zetten. Ik ben benieuwd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten