woensdag 21 oktober 2009

Huiswerk: 2D: Het Bundelen

Week 43: woensdag 21 oktober

Vandaag had ik ook roostervrij ivm dat Kunstgeschiedenis uitviel en Filosofie afgesloten is (ik ben benieuwd naar mijn punt voor het tentamen! Ik zal eens op Osiris kijken) en ben ik op school gaan werken aan 2D, niet alleen aan het bundelen van mijn werk van de (op een na) laatste opdracht (Abstract verbeelden van termen), maar ook heb ik nog wat nieuwe werk gemaakt (dat ik ook heb toegevoegd aan de bundel).
Ik had thuis de afgelopen dagen al wat zitten schuiven met kleine kleurenprintjes van mijn werk. Uiteindelijk was ik tot een paar combinaties gekomen, maar twijfelde ik toch een beetje, omdat de kleuren en grootte, eigenlijk de complete beleving van het werk natuurlijk heel anders is dan zon kleurenprintje. Ik ben vanmorgen dus begonnen met het opnieuw bekijken van mijn werk, de eerder bedachte combinaties in het achterhoofd houdend.
Toen ik de combinaties gemaakt had, ben ik begonnen met het bundelen zelf. Eigenlijk wilde ik het werk in volgorde leggen (de gecombineerde werken met de voorkant naar elkaar toe) en de werken zelf aan een zijde perforeren, alles op elkaar leggen en touw door de gaatjes rijgen. Echter, toen ik met het papieren gedoe bezig was, besefte ik me (weer) hoe dun het schetspapier eigenlijk wel niet is, en hoe snel het scheurt (en sowieso vind ik het zonde van het werk om er gaatjes in te maken...). Toen heb ik naar een andere manier gezocht. Uiteindelijk kwam ik erop om een groot vel dun, maar stevig, karton op te delen in stroken. Die stroken heb ik ik dubbel gevouwd, er gaatjes in geperforeerd en daar weer de vellen tussen gelegd, daarna heb ik de stroken 'om' de vellen heen vast geniet.

Photobucket Photobucket

Morgen ga ik het geheel aan elkaar rijgen met touw, zodat het echt een 'bundel' wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten