vrijdag 9 oktober 2009

2D: Film en nieuwe opdracht

Week 41: vrijdag 9 oktober
Vak: 2D Beeldonderzoek
Docent: Ellen Krutwagen


Vandaag hebben we eerst de film Lost In Translation gekeken in de AV ruimte. Het was de bedoeling dat we (van een bepaald stuk uit de film) opschreven wat wij zagen, wat ons opviel.
Het ging vooral om het verschil tussen mensen die vooral verhalende dingen opschreven, en mensen die beeldende aspecten opschreven. Wat ik op schreef was een mix, maar ging toch meer over de beeldende kant dan om het verhalende.

Na de film hadden we nog een uurtje om te werken. Voor mij was de opdracht nieuw, omdat ik de 2 voorgaande lessen gemist had. Ik heb hard gewerkt om wat tijd in te halen en een aantal dingen te maken. De bedoeling van de opdracht heb ik reeds uitgelegd in een andere post.

De termen waarmee ik ben gaan werken waren 'vloeiende dynamiek', 'transparant en dekkend' en 'licht en donker'. Aan het eind van de les heb ik nog eens goed gekeken naar wat ik gemaakt had. Ik vond dat het werk allemaal wel verschillend was, maar vooral toch erg op elkaar leek. Vandaar dat ik toen besloot de term 'vloeiende dynamiek' aan te passen naar 'dynamiek' omdat ik me er beperkt door voelde. Verder heb ik ook besloten meer dingen uit te gaan proberen, voor een breder proces.

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten