vrijdag 16 oktober 2009

Beeld & Concept: De plek deel 2, III

Week 42: vrijdag 16 oktober
Vak: Beeld & Concept
Docent: Abdol Motavassel

Vandaag was de laatste les Beeld & Concept voor de beoordeling. Het was de bedoeling dat iedereen een persoonlijk gesprek had met de docent, indien die studente dat wilde. Bij mijn gesprek had ik liever geen groep erbij, omdat ik me nog steeds erg onzeker voel over de opdracht, ivm gemiste tijd en achterliggen. Ondertussen had ik een plattegrond (9 okt) en foto's (14 okt) van Nicolien's informatiepakket gekregen van medestudenten die ook haar pakket hadden gekozen. Mijn uitgangspunt van de opdracht was Nicolien's interesse in en obsessie voor insecten, met name die ze op haar balkon tegen komt. Ik wil deze beestjes sterk vergroot op haar balkon neerzetten (of misschien 1 of meerdere kleintjes). De connectie met mijzelf is dat ik insecten ook wel interessant vind( hoe ze eruit zien, hoe ze in elkaar zitten), hoewel ik ze niet té dichtbij hoef.

Voor de les had ik veel dingen opgeschreven, geschetst, de foto's uitgeprint, de plattegrond gekopieerd, een aantal kleine modellen -uitprobeersels- van de insecten gemaakt en veel materiaal meegenomen om in de les te kunnen werken.

-Foto's volgen-

De docent  zag wel wat in mijn idee zitten. Zijn commentaar was dat een draadmodel dat ik had gemaakt van een spin, te voor de hand liggend was. Verder vond hij een schets van de insecten interessant. Zijn advies was me te concentreren op 1 ding, hij vond het model van de tor het interessantste, deze is gemaakt van eierdozen. Verder advies was daarop door te gaan, en meer met het materiaal te experimenteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten