vrijdag 17 september 2010

3D: 3e les - Documentaire & De Kop

Datum: vrijdag 17 september 2010
Vak: 3D Beeldonderzoek
Docent: Sef Peeters

Vandaag begonnen we de les met het kijken van een documentaire. Het was een documentaire van de BBC, genaamd 'How Art Made The History'. De documentaire ging over de vraag waarom mensen nooit genoeg hebben aan een realistische uitbeelding van het menselijk lichaam.

Het tweede deel van de les hebben we weer een kop geboetseerd. Dit keer ging het bij mij al beter dan de vorige keer, hoewel ik hem nog best groot heb gemaakt. Uiteindelijk kwam ik helaas toch nog klei tekort. Toen de les vorderde kwam ik erachter dat ik de stand van het hoofd niet goed had neergezet, veel te rechtop. Op dat moment wist ik niet wat ik ermee moest doen, behalve doorgaan en er het beste van maken of helemaal opnieuw beginnen, maar daar was de tijd niet voor. Ik ben dus verder gegaan en toen uiteindelijk de klei opraakte ben ik meer met het gezicht etc bezig geweest (deels uit tijdverdrijf), maar ook steeds weer met de hals.

Uiteindelijk snap ik eerlijk gezegd niet dat ik niet heb gezien hoe het hoofd nou op de nek en op de schouders stond.

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten