maandag 27 september 2010

Serieel Beeld: 5e les

Datum: maandag 27 september 2010
Vak: Serieel Beeld
Docent: Wim Ewals

Map naar alle studies voor deze les.

De afgelopen week heb ik geëxperimenteerd met het combineren van eerder gemaakte beelden via photoshop. Er kwamen toch wel interessante beelden uit. Hierboven een link naar alle afbeeldingen en onderaan de post een slideshow van alle afbeeldingen, om dit bericht niet te vol te maken.

Bespreking met docent:
- fragmentarisch
- beelden vertelling
- lineaire vertelling die doorloopt of schets fragmenten waarvan de toeschouwer de verbanden moet leggen, impressies
- Zweedse film: scenes van een huwelijk
- Dit zijn technische moves met picturale gevoeligheid -> wat en wanneer is mijn beeldmanipulatie belangrijk
- Wat moet ik met de illustraties, fysiek interessant of digitaal?
- Het tastbare visueel maken
- Combineren? (fysiek en digitaal)
- Grootte?
- Laptop -> neutraal maken
- Fysiek beeld in projecteren, bijna beweging
- 1) film 2) storyboard
- Lichtbeeld/fysiek
- Inhoudelijk raamwerk -> het kan vloeien, -> het kan in z'n soort blijven
- Verbanden?
- Verbleeking in het beeld -> weemoed -> ongrijpbaar



Eigenlijk houd ik helemaal niet van slideshows..... Doe mij maar een rijtje thumbnails die ik door erop te klikken kan vergroten, dan kan ik zelf bepalen hoe lang ik naar iets kijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten